Friday, August 15, 2025

Il-Caritas tipproponi li l-età legali għax-xorb titla’ għal 21 sena

Aqra wkoll

Caritas Malta laqgħet l-abbozz tal-Politika Nazzjonali dwar l-Alkoħol u appellat biex il-policy tiġi implimentata fl-intier tagħha biex iżżomm il-miri kif elenkati f’dan id-dokument. 

Fi stqarrija, Caritas Malta enfasizzat ir-riskji serji li jġib miegħu l-alkoħol għas-saħħa, u saħqet fuq il-ħtieġa ta’ edukazzjoni pubblika ċara dwar ix-xorb żejjed inkluż binge drinking u l-effetti fit-tul tiegħu. 

L-organizzazzjoni appellat biex dejjem tingħata prijorità lill-benesseri u r-reżiljenza billi tinkoraġġixxi stil ta’ ħajja b’saħħitha u b’kuntatt mal-komunità. Dan iwassal biex jingħelbu ‘coping mechanisms’ negattivi. Caritas Malta ressqet diversi u enfasizzat fatturi importanti biex tissaħħaħ il-Politika Nazzjonali dwar l-Alkoħol: 

1. Twissijiet dwar is-Saħħa 

  • Il-pubbliku għandu jkun infurmat dwar ir-riskji għas-saħħa u problemi soċjali marbuta mal-alkoħol. 
  • Twissijiet obbligatorji, viżibbli u aġġornati fuq il-prodotti kollha li fihom l-alkoħol, fil-postijiet tal-bejgħ u fir-reklamar. Għandhom jinkludu wkoll informazzjoni dwar servizzi ta’ appoġġ u/jew helplines. 
  • Informazzjoni dwar l-età legali għax-xorb, ir-riskji fis-sewqan, il-perikli waqt it-tqala u breastfeeding, gwida dwar l-ammonti, il-projbizzjoni tal-bejgħ lill-minorenni u l-effett talalkoħol fuq il-ġisem. 
  • 2. Reklamar u Marketing 
  • Projbizzjoni ta’ reklami tal-alkoħol fi spazji pubbliċi (bħal billboards u karozzi tal-linja). 
  • Jiġi limitat ir-reklamar fuq it-TV u r-radju għal wara l-10:00pm u qabel il-5:00am. 
  • 3. Regolamenti dwar ix-Xorb u s-Sewqan 
  • Tolleranza Zero jibqa’ l-ideali u dak li temmen bih Caritas, iżda tal-inqas, il-limitu tal-konċentrazzjoni ta’ alkoħol fid-demm għandu jitnaqqas għal 20mg/100ml biex tiġi protetta aħjar is-sigurtà pubblika. 
  • Testijiet obbligatorji għall-intossikazzjoni f’kull inċident li jinvolvi ġrieħi fuq il-persuna. 
  • Testijiet għall-għarrieda tal-breathalyser anke jekk m’hemmx suspetti. 
  • Kampanji nazzjonali ta’ għarfien dwar il-perikli tax-xorb u s-sewqan. 
  • 4. Prezz Minimu għal Kull Unit (MUP – minimum unit pricing) 
  • Jogħla l-prezz minimu tal-alkoħol għal €0.75 kull unit (fuq gwida ta’ dak li sar fl-Iskozja). 
  • L-għan li jgħola l-prezz hu li jitnaqqas l-afordabbilità ta’ binge drinking. 
  • Iż-żieda ma tkunx bħala taxxa imma d-dħul jibqa’ għall-industrija. 
  • 5. Tqala u l-Alkoħol 
  • Żieda fix-xorb fost in-nisa u din turi l-ħtieġa għal interventi speċifiċi. 
  • Kampanji pubbliċi għandhom jippromwovu li ma jintużax alkoħol meta persuna qed tipprova jkollha t-tfal, waqt it-tqala u matul iż-żmien ta’ breastfeeding. 
  • 6. Żgħażagħ u l-Użu tal-Alkoħol 
  • Togħla l-età legali għax-xorb għal 21 sena. 
  • Jiżdied l-appoġġ għal edukazzjoni bikrija fl-iskejjel dwar ir-riskji tal-alkoħol. • Offruti alternattivi għaż-żgħażagħ għall-attivitajiet fi tmiem il-ġimgħa. 
  • 7. Bidla fil-Kultura 
  • Bidliet fil-mentalità tas-soċjetà lejn konsum ikkontrollat, bħalma sar f’dak li għandu x’jaqsam mas-sigaretti. 
  • Appoġġ għall-għażliet u deċiżjonijiet b’saħħithom minn età żgħira. 
  • 8. Kampanji ta’ Għarfien dwar il-Ħsara tal-Alkoħol 
  • Investiment f’aktar riżorsi fi programmi edukattivi fl-iskejjel. 
  • Riżorsi diġitali, materjal u kontenut fuq il-midja soċjali dwar ir-riskji tal-alkoħol. 
  • 9. Infurzar 
  • Verifiki b’mod strett tal-ID’s fil-ħwienet, supermarkets u ristoranti. 
  • Xorb f’supermarkets, grocers u corner shops għandhom ikunu f’sezzjoni għalihom, imsakkra jew aċċessibbli biss mill-adulti ta’ ’l fuq minn 21 sena. 
  • Infurzar b’saħħtu waqt festi bħal dik ta’ St Patricks u festivals tal-inbid/birra. •
  • Restoranti għandu jkollhom limitu ta’ kemm iservu xorb u jirrapportaw lil dawk issewwieqa suspettati li jkunu fis-sakra. 
  • Għajnuna mandatorja bħal AA (Alcohol Anonymous) jew minn aġenziji bħal Caritas, Sedqa jew Oasi għal dawk misjuba ħatja fil-Qorti f’każijiet relatati mal-alkoħol. 
  • 10. Familja, Edukazzjoni, Attivitajiet Extrakurrikulari 
  • Edukazzjoni u informazzjoni lill-familji dwar il-ħsarat tal-alkoħol.
  • Reviżjoni tas-sillabu edukattiv biex jinkludi tagħlim kreattiv u komunitarju.
  • Espansjoni ta’ inizjattivi bħal memberships ta’ gym u outdoor activities bla ħlas. 
  • 11. Proposta tal-Proġett PAVE (Protect, Ask, Verify, Educate) 
  • Proġett kollaborattiv (bejn Caritas, Oasi, Sedqa, Aġenzija Żgħażagħ, u l-Pulizija Komunitarja) biex tinħoloq kuxjenza, jiġi edukat il-pubbliku u l-adolexxenti, jiġi mħeġġeġ irrapportar ta’ illegalitajiet u jsir infurzar. 
  • Riżultati mistennija: inqas użu ta’ sustanzi fost iż-żgħażagħ, saħħa mentali aħjar u komunitajiet aktar siguri.

ĦALLI RISPOSTA

Jekk jogħġbok ikteb il-kumment tiegħek!
Jekk jogħġbok iktebismek hawn

Sport