Il-Kummissjoni Ewropea nediet kampanja fuq il-midja soċjali dwar l-istat tad-dritt. Permezz ta’ din il-kampanja ta’ komunikazzjoni, il-Kummissjoni għandha l-għan li tressaq l-idea tal-istat tad-dritt eqreb taċ-ċittadini tal-UE u li tqajjem kuxjenza dwar l-impatt tiegħu fuq il-ħajja ta’ kuljum tan-nies. Il-kampanja se tiffoka fuq is-sitt prinċipji ewlenin li jiddefinixxu l-istat tad-dritt permezz ta’ animazzjonijiet mill-artist u illustratur rinomat Christoph Niemann.
L-istat tad-dritt imressaq eqreb lejn iċ-ċittadini
L-għan ta’ din il-kampanja madwar l-UE kollha huwa li tressaq il-kunċett astratt tal-istat tad-dritt eqreb lejn iċ-ċittadini tal-UE u tenfasizza l-influwenza tanġibbli tiegħu fuq il-ħajja ta’ kuljum tagħhom.
Il-kampanja se tiffoka fuq is-sitt prinċipji ewlenin li jiddefinixxu l-istat tad-dritt: l-ugwaljanza quddiem il-liġi, iċ-ċertezza tal-liġi, il-projbizzjoni tal-arbitrarjetà, l-indipendenza ġudizzjarja, il-legalità u s-separazzjoni tas-setgħat.
Malta: iċ-ċittadini jqisu l-istat tad-dritt b’rispett kbir
Il-ħtieġa għal din il-kampanja ta’ komunikazzjoni hija ċara: Filwaqt li ċ-ċittadini madwar l-UE jagħtu valur lill-istat tad-dritt, jistgħu jixtiequ li jkunu infurmati aħjar dwar xi jfisser fil-fatt il-kunċett fil-prattika.
F’Malta, il-maġġoranza kbira (90%) tan-nies iqisu li huwa essenzjali jew importanti li l-Istati Membri kollha tal-UE jirrispettaw il-valuri ewlenin tal-UE, inkluż l-istat tad-dritt. Meta mqabbla, ir-riżultati juru li 62% jħossuhom infurmati tajjeb dwar l-istat tad-dritt.
Didier Reynders, il-Kummissarju Ewropew għall-Ġustizzja, qal: “L-istat tad-dritt ħafna drabi jitqies bħala kunċett imbiegħed u għoli li ħafna nies isibuha diffiċli biex jifhmuh. Filwaqt li jiddefinixxi min aħna u dak li jgħaqqadna bħala Ewropej, għandna t-tendenza li naħsbu dwar l-istat tad-dritt biss meta xi ħaġa tmur ħażin. Din il-kampanja għandha l-għan li tgħin lil kulħadd jifhem xi jfisser l-istat tad-dritt, kemm niddependu fuqu ta’ kuljum, u għaliex huwa importanti li nevitaw l-inġustizzja. Ispirati mid-dinja tal-isport, l-animazzjonijiet mill-isbaħ ta’ Christoph Niemann jippermettu li kulħadd jirrelata mal-prinċipji tal-istat tad-dritt.”
Il-kunċett tal-animazzjonijiet
Biex jagħmel dawn il-prinċipji astratti aktar faċli biex jinftehmu, l-artist u illustratur Ġermaniż Christoph Niemann, li x-xogħol tiegħu jidher regolarment fuq il-faċċati ta’ The New Yorker, National Geographic u The New York Times Magazine, ħoloq sitt vidjos animati sempliċi imma qawwija biex jinforma liċ-ċittadini dwar l-istat tad-dritt permezz tal-istejjer u bl-użu tal-isport bħala metafora.
“Jien ridt nivviżwalizza l-istat tad-dritt, billi nqabbluha ma’ xi ħaġa li nafu mill-ħajja ta’ kuljum: ir-regoli fl-isport. Kemm jekk qed nilagħbu l-futbol, niġru xi tellieqa jew xi logħba biljard, dan kollu huwa possibbli biss jekk inkunu qbilna dwar regoli u konfini konsistenti u ġusti. Fl-animazzjonijiet tiegħi stajt immaġinajt b’mod ludiku x’jiġri jekk tneħħi r-regoli. “Ridt nuri li l-ħarsien tal-istat tad-dritt joħloq qafas ġust u prevedibbli fejn is-soċjetà tista’ tirnexxi”, spjega Niemann.
Is-serje ta’ animazzjonijiet se tixxerred fuq il-midja soċjali fis-27 Stat Membru kollha tal-UE għal perjodu ta’ erba’ ġimgħat.