Sunday, June 29, 2025

In-nisa żgħażagħ fid-dinja tal-logħob tal-azzard online

Inħarsu lejn l-aħħar statistika Ewropea fost iż-żgħażagħ (ESPAD 2024) u għaliex l-industrija għandha tkun responsabbli llum aktar minn qabel

Aqra wkoll

KAYNE SAID Maniġer għal Komunikazzjoni [email protected]

Ir-Rapport ESPAD 2024 jix­ħet dawl fuq tendenza dejjem tikber fost l-is­tudenti Ewropej ta’ bejn 15 u 16-il sena: żieda sostanzjali fil-parteċipazzjoni f’attivita­jiet ta’ logħob virtwali (gaming) u dak tal-azzard (gambling), speċjalment fid-dinja online. 

Filwaqt li d-dejta turi tnaqqis fl-użu tat-tabakk, alkoħol u sustanzi oħra, qed titfa’ dawl ġdid fuq riskji oħra li sa ftit ilu kienu jitqiesu bħala innoċenti jew mhux urġenti.

Skont l-ESPAD, 80% tal-istudenti Ewropej għandhom sehem attiv fil-logħob virtwali – żieda drastika meta mqabbla ma’ 47% fl-2015. Fost il-bniet, dan l-ammont tela’ minn 22% għal aktar minn 70%. Dan jindika mhux biss popolarità li żdiedet, iżda wkoll bidla fil-mod kif it-tfal u l-adoloxxenti jqattgħu l-ħin liberu tagħhom. 

Il-logħob tal-azzard online wkoll ra żieda – minn 8% fl-2019 għal 14% fl-2024 – b’aktar adoloxxenti jittantaw xortihom f’logħob bħal online slots u betting fuq logħob sportiv fuq pjattaformi diġitali. Fost il-bniet, dan l-ammont tela’ minn 2.7% fl-2019 għal 8.7% fl-2024. Għal ħafna minn dawn iż-żgħażagħ, dawn l-attivitajiet qed jiġu ppreżentati bħala forma ta’ divertiment, iżda r-realtà hi li wħud minn­hom qed jidħlu fiċ-ċirku ta’ riskji finanzjarji, pressjoni soċjali u anke problemi ta’ saħħa mentali.

F’pajjiżna, is-sitwazzjoni mhix differenti. Ċifri prelimi­nari jindikaw li l-adolox­xen­ti Maltin qed jiffaċċjaw sfidi simili. Bħala pajjiż b’li­vell għoli ta’ aċċess għat-tek­no­loġija u internet, il-perikli tal-logħob tal-azzard diġitali qegħdin dejjem aktar jinfirxu. Dan iġiegħel lill-awtorita­jiet, lill-iskejjel u lill-ġenituri jieħdu azzjoni aktar konkreta.

Il-lezzjoni ewlenija li toħroġ mir-rapport ESPAD hija li mhux biss għandna nħarsu lejn sustanzi bħall-alkoħol jew id-drogi, imma wkoll lejn imġiba diġitali li tista’ wkoll tagħmel ħsara. Il-ħsara psikoloġika li tista’ toħroġ minn logħob kompulsiv jew minn attivitajiet ta’ logħob tal-azzard hija reali, u l-effetti tagħha jistgħu jdumu fit-tul.

Huwa għalhekk li f’Malta hemm bżonn qawwi ta’ aktar strateġiji ta’ għarfien u edukazzjoni. Dan għandu jinkludi aktar programmi ta’ tagħlim fil-klassijiet dwar kif jintuża b’mod responsabb­li l-ħin qud­­diem l-iskrin, il-perikli tal-logħob tal-azzard, u kif wieħed jagħraf sinjali ta’ dipendenza. Il-ġeni­turi għandhom jiġu involuti wkoll b’kampanji li jġeddu l-għarfien tagħhom dwar l-użu tat-teknoloġija minn ulie­dhom. Importanti wkoll li jiġu promossi attivitajiet alternattivi fiżiċi u soċjali biex it-tfal ma jkunux jiddependu biss fuq id-dinja diġitali biex jistrieħu mill-istress.

B’kollaborazzjoni bejn l-aw­­­­toritajiet edukattivi, il-komunità u l-familji, Malta tista’ toħloq mudell ta’ prevenzjoni u responsabbiltà li mhux biss jindirizza l-problema, iżda joffri futur b’saħħtu għaż-żgħażagħ. Ejja nibnu ġene­razzjoni li tagħraf il-perikli, tieħu deċiżjonijiet infurmati, u tgawdi teknoloġija b’mod bilanċjat.

ĦALLI RISPOSTA

Jekk jogħġbok ikteb il-kumment tiegħek!
Jekk jogħġbok iktebismek hawn

Sport