Tuesday, April 1, 2025

92% tal-istudenti universitarji fir-Renju Unit jużaw l-intelliġenza artifiċjali

Aqra wkoll

L-universitajiet Brittaniċi ġew mwissija biex “jittestjaw l-istress” tal-valutazzjonijiet kollha tal-istudnti wara li riċerka ġdida żvelat li kważi l-istudnti kollha li għadhom ma ggradwawx qed jużaw intelliġenza artifiċjali ġenerattiva (genAI) fl-istudji u x-xogħol tagħhom.

Stħarriġ ta’ 1,000 studenti, kemm domestiċi kif ukoll internazzjonali, sab li kien hemm “żieda splussiva” fl-użu tal-genAI fl-aħħar 12-il xahar. Kważi disgħa minn kull 10 studenti (88%) fl-istħarriġ tal-2025 qalu li jużaw għodod bħal ChatGPT għall-valutazzjonijiet tagħhom. Is-sena li għaddiet dan kien ferm inqas u ammonta għal 53%. 

Il-proporzjon ta’ studenti li jużaw kwalunkwe għodda tal-AI żdied minn 66% fl-2024 għal 92% fl-2025, jiġifieri 8% biss tal-istudenti mhumiex qed jużaw l-AI, skont rapport ippubblikat mill-Istitut tal-Politika tal-Edukazzjoni Għolja u Kortext, fornitur tal-kotba elettroniċi diġitali.

L-awtur tar-rapport, Josh Freeman, qal li bidliet drammatiċi bħal dawn fl-imġieba fi 12-il xahar biss kienu kważi injorati u wissa li l-universitajiet għandhom jagħtu kas għax l-AI ġenerattiva ġiet u se tibqa.

L-istudenti jgħidu li jużaw il-genAI biex jispjegaw kunċetti, jiġbru fil-qosor l-artikoli u jissuġġerixxu ideat ta’ riċerka, iżda kważi wieħed minn kull ħamsa (18%) ammettew li jinkludu test iġġenerat mill-AI direttament fix-xogħol tagħhom.

Skont ir-rapport, meta mistoqsijin għaliex jużaw l-AI, l-istudenti ħafna drabi jsibu li jiffrankalhom il-ħin (51%) u jtejjeb il-kwalità tax-xogħol tagħhom (50%). Il-fatturi ewlenin li jwassluhom biex ma jużawx l-AI huma r-riskju li jinqabdu u jiġu akkużati b’kondotta akkademika ħażina u l-biża’ li jiksbu riżultati foloz jew preġudikati.

It-tfajliet huma aktar inkwetati dwar dawn il-fatturi mill-irġiel, li juru entużjażmu akbar għall-AI, kif jagħmlu studenti aktar sinjuri u dawk fuq korsijiet tax-xjenza, it-teknoloġija, l-inġinerija u l-matematika (Stem).

Skont ir-rapport, nofs l-istudenti mill-aktar privileġġjati użaw il-genAI biex jiġbru fil-qosor l-artikoli, meta mqabbla ma 44% mill-isfondi l-inqas privileġġjati. 

L-istudenti ġeneralment jemmnu li l-universitajiet tagħhom wieġbu b’mod effettiv għat-tħassib dwar l-integrità akkademika, bi 80% jgħidu li l-politika tal-istituzzjoni tagħhom hija ċara u 76% jemmnu li l-istituzzjoni tagħhom tidentifika l-użu tal-AI fil-valutazzjonijiet. Terz biss (36 %) tal-istudenti rċevew taħriġ fil-ħiliet tal-IA mill-università tagħhom.

Kelliem għall-Universitajiet tar-Renju Unit qal li biex jedukaw b’mod effettiv il-forza tax-xogħol ta’ għada, l-universitajiet iridu dejjem aktar jarmaw lill-istudenti biex jaħdmu f’dinja li se tkun iffurmata mill-AI, u huwa ċar li qed isir progress.

Iżda jeħtieġ li jibbilanċjaw dan mal-isfidi maħluqa minn teknoloġija li qed tiżviluppa malajr. Dan l-istħarriġ juri li l-universitajiet u l-istudenti huma mħejjija għar-riskji potenzjali maħluqa mill-għodod tal-IA fil-kuntest tal-eżamijiet u l-valutazzjoni.

Ilkoll għandhom kodiċi ta’ kondotta li jinkludu pieni ħorox għal studenti li jinstabu li qed jissottomettu xogħol li mhux tagħhom u jimpenjaw lill-istudenti mill-ewwel jum dwar l-implikazzjonijiet tal-qerq.

Sport